Podczas warsztatów uczestnicy zaprogramują własną grę typu labirynt za pomocą języka Scratch. Poprzez podejście “od ogółu do szczegółu” ustalimy jakie elementy są konieczne do stworzenia w pełni funkcjonalnej gry. Uczestnicy nauczą się korzystać z internetowej wersji Scratcha, modyfikować wygląd i ruch bohaterów (duszków) oraz wykorzystać zmianę tła do urozmaicenia rozgrywki. Po dołożeniu do tego kolizji, pętli, zmiennych i instrukcji warunkowych każdy stworzy spersonalizowany projekt, gotowy by rozszerzać go o dalsze funkcjonalności.
Dla kogo: 4-6 klasa SP, maksymalnie 10 osób w grupie.
Trenerka języka Scratch. Absolwentka kierunków Bioinformatyka i Biotechnologia. Prowadzi zajęcia dla dzieci z programowania LEGO Education oraz korepetycje z matematyki. Entuzjastka wychowania w oparciu o pozytywną dyscyplinę. Współpracuje z dziećmi od ponad 10 lat w różnych aktywnościach pozaszkolnych. Miłośniczka górskich wędrówek, muzyki i słodkich wypieków.