Czy wiesz, że aż 15% światowej populacji doświadcza różnego rodzaju niepełnosprawności? Czy Twoja strona internetowa lub aplikacja jest dla nich dostępna? Jeśli nie jesteś pewien, ten warsztat jest właśnie dla Ciebie!

Zapisy: https://codeme.pl/kursy/wcag-2-2-dla-testerow-i-analitykow

Termin: 21.09.2024

Czas trwania: godz. 9:00-13:00

Liczba godzin: 4 godziny warsztatów z trenerem

Gdzie: Zdalnie

Trener: Aleksandra Migus Team Leader, tester

Zakres:

  • Wstęp, czym jest WCAG: Poznamy Wytyczne WCAG2.2 (Web Content Accessibility Guidelines) – międzynarodowy standard dostępności cyfrowej. Dowiesz się, dlaczego jest on tak ważny i jakie korzyści płyną z jego stosowania.
  • Omówienie zasad WCAG z przykładami cz.1: Zagłębimy się w pierwsze dwie zasady WCAG: postrzegalność i funkcjonalność. Zobaczysz, jak sprawić, aby treści były łatwe do zauważenia i zrozumienia oraz jak zapewnić intuicyjną nawigację.
  • Omówienie zasad WCAG z przykładami cz.2: Przeanalizujemy kolejne dwie zasady WCAG: zrozumiałość i solidność. Dowiesz się, jak tworzyć treści, które są łatwe do zrozumienia dla wszystkich, oraz jak zapewnić kompatybilność z różnymi technologiami asystującymi.
  • Wspólne testowanie: Przetestujemy wspólnie różne strony internetowe i aplikacje pod kątem dostępności, korzystając z narzędzi takich jak czytniki ekranu czy symulatory wad wzroku.
  • Podsumowanie i zakończenie.
Czego wymagamy?
  • Własny laptop ze sprawnym mikrofonem i kamerą oraz łączę z dobrym Internetem, zalecamy korzystanie z 2 monitorów. 
  • Chęć do nauki i otwarty umysł
  • Podstawowa wiedza IT (nie musisz być hakerem, ale znajomość komputera na poziomie użytkownika się przyda)
Dla kogo jest ten warsztat?

Zapraszamy wszystkich, którzy chcą tworzyć produkty cyfrowe dostępne dla każdego, a w szczególności:

  • Testerów oprogramowania: Nauczysz się, jak testować aplikacje pod kątem dostępności i wyłapywać błędy, które mogą utrudniać korzystanie z nich osobom z niepełnosprawnościami.
  • Analityków biznesowych: Zrozumiesz, dlaczego dostępność cyfrowa jest ważna z perspektywy biznesowej i jak może wpłynąć na sukces Twojego produktu.